čtvrtek 10. října 2013

LIEBSTER AWARD - tag




Veronika Krátká ze skvělého blogu Knižní přátelství mě nominovala to tohoto tagu a tak se do něj zapojuji.



Pravidla:

- řekněte 10 věcí o sobě

- odpovězte na 10 otázek, které vám položil/a blogger/ka, jíž jste byli nominování

- vymyslete 10 otázek pro ty, které budete nominovat

- nominujte 5 bloggerů, kteří mají méně než 200 pravidelných čtenářů

- informujte bloggery o tom, že jste je nominovali






10 věcí o mě


1. Kdybych se narodila jako kluk, jmenovala bych se Marek.

2. Už od mala jsem si hrála na ošetřovatelku a téměř všechny moje hračky dostávaly infúze, byly obvázané od hlavy až k patě, na smrt nemocné nebo zraněné - ale samozřejmě to vždycky přežily a uzdravily se.

3. Pokud se mi líbí nějaké skladba nebo píseň, dovedu ji poslouchat hodiny pořád dokola.

4. Před pár roky jsem měla ve zvyku u čtení poslouchat hudbu. Avšak od doby, co jsem četla Eldesta od Christophera Paoliniho, už to nemůžu dělat, protože mě to rozptyluje.

5. Jsem nepoučitelný tvor. Mimo jiné proto, že ačkoliv už jsem se několikrát pořádně spletla, když jsem tvrdila o něčem, co jsem neviděla nebo nečetla „to stojí za houby“ - stále se objevují případy, kdy to tvrdím a často tu knihu nebo film poté přidávám do svých oblíbených…

6. Ve zkouškovém období je u mě 90% šance, že dostanu nápad na nový příběh, povídku anebo na novou zápletku v tom, co již píšu…

7. Nedovedu se nudit a nemám (opravdu nemám) ráda, když někdo tvrdí, že se nudí a neví, co má dělat a nijak se nesnaží s tím volným časem NĚCO udělat.

8. Celou základku jsem tvrdila a byla přesvědčená, že NIKDY nepůjdu na vysokou, protože jsem měla strach ze státnic a obhajoby práce.

9. Když vidím někoho s knížkou (ve škole, v tramvaji, na ulici) popadne mě nesnesitelná zvědavost zjistit, co dotyčný čte a zda tu knihu znám. A když tu knihu poznám (třeba Harry Potter se poznává dobře) culím se jako cvok a vzpomínám si na to, co jsem prožívala u jejího čtení já sama.

10. Pokud se mi do něčeho nechce, dovedu to odkládat strašně dlouhou dobu až do chvíle, kdy to  opravdu hoří a i když si potom říkám, že už to NIKDY neudělám, tak to samozřejmě ZASE udělám…






Otázky a odpovědi


1. Pamatujete si na svoji první knihu, kterou jste četli?

Na svou úplně první knihu si bohužel nepamatuji. Určitě to byla nějaká pohádková kniha, které jsem jako malá četla pořád dokola. Ale knihu, která moje čtení odstartovala o několik let později, si pamatuji a byla to Gabra a Málinka: Povedené dcerky od Amálie Kutinové. Dodnes na tu knihu ráda vzpomínám a chystám se ji zase brzy přečíst.



2. Máte oblíbeného autora, od kterého si kupujete nové knihy hned, jakmile vyjdou, aniž byste předem zjistili, o čem vypráví, protože autorovi bezvýhradně věříte?

Musím přiznat, že po absolutním zklamání z knihy Rekviem od autorky Lauren Oliver už si vždycky přečtu o čem kniha, kterou si chci koupit, je, a většinou si ji ještě půjčím v knihovně předtím, než si ji koupím. Knihy jsou poměrně drahá záležitost, a proto se dvakrát rozmyslím, než si nějakou koupím, ale pokud už si ji domů z knihkupectví donesu, mám z ní opravdu radost a vím, že ji do ruky nevezmu jen jednou.



3. Nosíte knihu, kterou máte právě rozečtenou, stále u sebe?

Ano, rozhodně. Pokud se mi do tašky vleze, pokaždé si ji sebou beru a je jedno, že mi třeba stejně nevyjde čas, abych si z ní aspoň chvíli četla. Chci mít jistotu, že ji mám u sebe, kdyby ten čas přece jen byl, i když to je třeba jen pár minut na zastávce tramvaje. Mám také pocit, že pokud ji mám u sebe, mám k postavám a příběhu, který právě čtu mnohem blíž. A to vědomí mě tak nějak posiluje, povzbuzuje a samozřejmě těší :-)



4. Ovlivňuje roční období výběr vaší četby (např.: v zimě sáhnu po něčem depresivním, zatímco v létě si dopřeju romantiku)?

Ne, roční období mě, co se četby týče, neovlivňuje vůbec. Čtu to, na co mám náladu a chuť. Roční období mě ovlivňuje u výběru filmů, např. o Vánocích si nějaký film s vánoční tématikou MUSÍM pustit, protože jinak by mi na Vánocích něco scházelo.



5. Máte svého nejmilejšího knižního hrdinu, na kterého si čas od času vzpomenete, i když už je to dávno, co jste o něm četli?

Ano, takového hrdinu mám a bez nějakého váhání můžu říct, že jím je Harry Potter. Je jedním z mých nejoblíbenějších hrdinů už víc jak 12 let a pořád ho nosím v hlavě, stále po knihách s ním ráda sáhnu a jsem si opravdu jistá, že po nich budu sahat do smrti. Harry a Bradavice se mi nesmazatelně zapsali do paměti, a to jak originálním příběhem a prostředím, milými postavami, humorem tak celkovým poselstvím série.



6. Uklízíte často ve své knihovničce?

Bohužel musím přiznat, že pořádnou knihovničku zatím nemám a knihy mám pečlivě uložené v poličkách ve skříni. Jednou bych svou knihovničku mít chtěla a na své papírové přátele bych rozhodně nenechala sedat prach, ale pravidelně se úklidu a péči o ně věnovala.



7. Je na vaší knize po dočtení znát, že jste ji četli, nebo vypadá stále jako nová?

Jak už jsem říkala, tak knihy jsou pro mě drahá a cenná záležitost a podle toho k nim také přistupuji. Když dočtu knížku, je většinou v tom stejném stavu, v jakém jsem ji číst začala. Přiznávám však (nerada), že se mi sem tam „povede“ omylem natrhnout stránku nebo na ni kápnout vodou nebo něčím jiným, co u čtení piju… :-/



8. Četli jste nějakou knihu třikrát nebo dokonce vícekrát?

Ano. První díly Harryho Pottera snad 6 nebo 7x. Quo vadis asi 2 nebo 3x. A k těmto se bezpochyby zanedlouho přidá Vykoupená láska a série Roztříštěná.



9. Máte raději knihy vázané nebo brožované?

Mám raději knihy vázané. Jsou do ruky pevnější a i po dočtení vypadají stále jako nové víc než knihy brožované.



10. Nakupujete knihy také v antikvariátech?

Většinou ne, ale pokud nějakou knihu nemohu sehnat, jdu i tam.








Jaké otázky bych ráda položila mnou nominovaným?

1. Pokud byste měli možnost položit jakémukoliv žijícímu nebo již zesnulému spisovateli/spisovatelce jednu otázku, komu byste ji položili a jak by ta otázka zněla?

2. Zaujala vás nějaká kniha natolik, že jste se od ní nemohli odtrhnout a četli ji třeba celou noc až do brzkého rána?

3. Kdybyste měli možnost jít s nějakou vaší oblíbenou postavou na procházku nebo třeba na čaj, s kým byste šli?

4. Pokud byste si šli půjčit knihu do knihovny a ona byla ve velmi bídném stavu, co vás napadne jako první? „To je hrůza, chudák kniha!“ anebo „hm, asi ta kniha bude dobrá, když si ji už půjčilo tolik lidí, že vypadá tak, jak vypadá.“

5. Řadíte své knihy do knihovničky raději (nebo častěji) podle barev obalů nebo spíše chcete, abyste měli (třeba série) pohromadě?

6. Na kterou knihu, která má teprve vyjít, se právě nyní těšíte nejvíc?

7. Podtrháváte si v knihách věty, které vás zaujmou, nebo si píšete poznámky na kraje stránek? Či necháváte knihy nedotčené?

8. Představte si, že přijdete do knihkupectví s jasným cílem koupit si knihu, kterou už dlouho chcete a rozhodli jste se, že právě DNES si ji koupíte. Ale jen co vejdete do dveří, zaujme vás nějaká naprosto jiná kniha. Kterou si koupíte v případě, že máte peníze jen na jednu?

9. Spousta knih se v dnešní době převádí na filmové plátno - je ale nějaká kniha, kterou byste za žádnou cenu nechtěli vidět jako film, protože (např.) by se filmařům jistě nepovedlo ji natočit správně tak, aby ji vystihli tak skvěle jako knihu?

10. Kupujete svým příbuzným, přátelům nebo známým často knihy jako dárek?







Koho jsem nominovala?











2 komentáře:

  1. Ahoj,
    díky za nominaci. :D Rozhodla jsem se, že do toho půjdu. Takže za chvíli si budeš moci u mne na blogu přečíst odpovědi na otázky, které tě zajímaly. :)

    Jinak jak tak koukám tak hra na ošetřovatelku/doktora byla hodně populární. :D A bod číslo 9 z věcí o tobě. Naprosto souhlasím. Kolikrát už jsem takto potkala lidi, kteří třeba četli některý z dílů Písně ledu a ohně a já vzpomínala, co v daném díle bylo a jak se mi líbil atd. :)

    Bod 3 z otázek a odpovědí. Tak na tom jsem naprosto stejně. Taky rozečtenou knihu tahám pořád a všude. Co kdyby náhodou byl čas. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ahoj, tak to se budu těšit :-) tak to je fajn, knihomolové se poznají po naditých taškách :D

      Vymazat

Za všechny názory a komentáře vám předem děkuji, nenechám je bez odezvy a můžete mi věřit, že z každého jednoho mám velkou radost :-)