středa 13. srpna 2014

Add Yours - SRPEN


Další měsíc s projektem Add Yours, do kterého jsem se zapojila. Pro měsíc srpen vybrala Judit opět docela těžké otázky. Obzvláště tedy některé, u kterých jsem musela hooodně přemýšlet.

Veškeré informace o projektu můžete najít ZDE. A chcete-li se zapojit do srpnové části, pak klikněte ZDE.

O co v projektu jde? Pointa spočívá v tom, že každý měsíc odpovíte na dané otázky, které zvolí autorka projektu, tedy Judit. Můžete tak někoho inspirovat k četbě nějaké knihy, nebo čtenáře pobavit, podělit se o své knižní zážitky, radosti a strasti s postavami, knihami i spisovateli… ;-)

A na co že se Judit v srpnu ptala? :-)





Autor / ka s úžasným smyslem pro humor.

Těchto autorů bych našla více, ale nejvíce mi utkvěli v hlavě tito 2. Tou první autorka, díky níž jsem se v poslední době nasmála opravdu dost :D Kerstin Gier - její bezkonkurenční série Drahokamy a Silber patří k mým nejmilejším mimo jiné i proto, jak laskavým, vtipným, milým a nečekaný humorem jsou propleteny. Tohle je přesně ten typ humoru, který miluju naprosto nejvíc. Nevtíravý. Autorka netlačí na pilu, nesnaží se být vtipná za KAŽDOU CENU. Kde se to hodí, tam je, ale necpe to všude. Což je jedině dobře - čeho je moc, toho je příliš, však to znáte.



A tím druhým je Gilles Legardinier. Jeho kniha Zítra začnu nový život! (recenze ZDE) mě tolikrát dohnala k slzám, že to ani nespočítám. Mám v živé paměti, jak jsem se učila u stolu, pak si udělala dobrý oběd a četla. Musela jsem přestat jíst, zavřít knihu, vysmát se a pak se zase pustit do čtení a… celý proces znovu zopakovat :D Několikrát. Perfektní kniha. Už se moc těším, až se pustím do jeho další knihy Všechno je jinak! A vám tohoto autora vřele doporučuji ;-)





Autor / ka, který / á si to u mě pořádně pohnojil / a.

No, tak tady nemusím váhat. Veronica Roth. Divergence se řadila k mým velkým favoritům pořád… dokud jsem nedočetla Alianci. Knize jsem sice dala 4 hvězdy (recenze bude), ale příšerně mě zklamala. Jednak kvůli tomu, jak psala pohled Čtyřky a pak samotným koncem série, kterým ve mně… zničila všechno, co jsem od ní očekávala. Nebudu spoilerovat, ale Veronica si to u mě momentálně fakt šíleně pohnojila :-(



Kdo jste už četli - perfektní obrázek, co?






Kniha, kterou jsem četla na veřejnosti… a byl to pěkně blbý nápad.

Z poslední doby mám hned 2 knihy, které jsem četla na veřejnosti a byl to blbý nápad.

Kostičas od Samanthy Shannon

- můj výraz buď takhle (Nashira... AGRRR!!!)




ANEBO takhle:





První stříbrná kniha snů od Kerstin Gier



Myslím, že netřeba nic dodávat :D






Kniha, díky které bylo moje dětství o něco hezčí.

Harry Potter jasně, ale ještě bych ráda zmínila tyto knihy, které byly skvělé, báječné, vtipné na miliontou, perfektní, milé… prostě nezapomenutelné a já si je chci přečíst brzy znovu, protože už mi chybí Struhař třeba :D

Gabra a Málinka od Amálie Kutinové. Jsem přesvědčená, že ti z vás, kteří jste je četli, mi dáte za pravdu :-)









Hrdina, kterého každý miluje… kromě mě.

Tak, hm, dlooohóóó jsem váhala a nevěděla, až jsem myslela, že prostě neodpovím, protože mě nikdo nenapadl :D Ale pak jsem si na někoho vzpomněla. Všichni ho sice nemilují, ale šílená spousta lidí ano a já to DO SMRTI NEPOCHOPÍM. Christian Grey z 50. NECHÁPU. Představujte si tohle slovo ještě takových 50 000 řádků a bude to skoro dostatečné mé představě. Knihu jsem nečetla ani jednu, ale pár ukázek mi stačilo. S tím rádoby svůdným úchylem bych ráda provedla 2 věci: a) vzala pánev a seznámila s ní jeho hlavu. Mnohokrát. Šíleně bych si to užila. Za b) zavřela bych ho do kamenolomu a „MAKEJ!“ Pak by ho choutky na všechny „hrátky“ přešly.










Hrdinka, která je mi podobná (které bych se chtěla podobat).


Taky jsem musela dlouho přemýšlet a nakonec mi došlo, že bych se chtěla podobat Lence Maizelové z překrásné knihy Ztracená manželka od Alyson Richman (recenze ZDE). Inspirovala mě její odvaha, odhodlání, zásadovost, síla žít i přes všechny hrůzy, její důstojnost v naprostém úpadku lidskosti, víra v lásku, život a umění. Vážně bych z ní chtěla mít aspoň čtvrtinu v sobě…









Postava, která si mě získala víc než hlavní hrdinové.

Tak tady to chtělo hodně úvah! Nakonec mi ale na mysli vytanul archanděl Rafael z knihy Zaslíbení recenze ZDE (3. díl série Zář) od Alexandry Adornetto. Jeho postava byla NAPROSTO DOKONALÁ. Zamilovala jsem si ho po první větě, kterou pronesl. Tak vtipnou, milou a fajn postavu jsem hned tak neviděla. Hrozně mě mrzelo, že byl v knize jen tak krátce, ale zanechal ve mně silný dojem. Dokonce si dovolím tvrdit, že ještě silnější než hlavní postavy :-)





Pár, za jehož vznik jsem se modlila celou knihu / sérii (a když na to došlo, překonalo to moje očekávání ;)

No, přátelé… tuhle otázku jste V SRPNU zrovna MĚ neměli pokládat :D Momentálně se všechny moje naděje upírají hned ke 2 párům v jejichž vznik doufám a doufám podruhé, že jejich vytvoření bude SÍLA. Tím prvním je Warner a Juliette z (pro mě) nejočekávanější knihy roku - Jsem rozohněná. Prosííííííííííííííííííííííííííííím!

A tím druhým je Paige a WardenKostičasu. Já vím! Je to sedmidílná série a my máme přečtený teprve 1. díl, může se stát miliarda věcí, ale stejně… ŠÍLENĚ jim fandím!




Jinak ale upřímně říkám, že zažívám euforii z NAPROSTO KAŽDÉHO PÁRU, který to nemá jednoduché a nakonec se dá dohromady. Takže abych řekla nějaký, který už se DAL dohromady, a ze kterého jsem byla na větvi, tak řeknu Paula a Miriam z (jedné z mých nejoblíbenějších knih) Vykoupené lásky (recenze ZDE). To, jak se oni dávali dohromady, bylo neskutečné.

Sice to nebyl hlavní pár, ale stejně. Paul byl takový pařez tvrdohlavý! A to, jak ho Miriam nakonec „převezla“ bylo tak dokonalé, že kdykoliv si na ně vzpomenu, chce se mi brečet i smát dohromady. Perfektní! :-)





HOT TOPIC: Jedna moje rada, kterou bych dala ostatním blogerům při psaní recenzí (z pohledu čtenáře).


Neřeknu jednu, ale 3:

1) zabělujte spoilery nebo je nepište,
2) dělejte v recenzích odstavce a zvýrazňujte některá slova nebo věty (vizuální stránka dělá šíleně moc a jako čtenářka pak vidím, které myšlenky byly hlavní pro VÁS,
3) napište svůj názor a kašlete na to, že se třeba 90% čtenářům kniha líbila a vám zrovna ne. Na co pak takové recenze jsou a na co je píšete, když nejdou Z VÁS, ale proto, aby se zalíbily většině?





Otázka na tělo: Jak prožívám, když někdo kritizuje mou oblíbenou knihu?

STÁDIUM 1
Mám chuť ho / ji přerazit jak hada.


STÁDIUM 2








Tak, všechno! :-) Doufám, že vás třeba něco pobavilo nebo inspirovalo a zatím se mějte pěkně!









Obrázky: pinterest.com

10 komentářů:

  1. Skvělý článek :). Veronica Roth si to u mě taky dost pokazila, ale i tak ji mám pořád ráda :D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. děkuju :-) no jo, já ji taky mám ráda, ne že ne, ale prostě ÁÁÁ! :D

      Vymazat
  2. K Zber kostí (Kostičas) nečítala som to na verejnosti ale presne hentak som sa tvárila pri čítaní :D a tiež dúfam, že tí dvaja skončia spolu, lebo by boli perfektní proste :D

    jo a k Veronice Roth - tiež súhlasím ten koniec proste poondila :D jo a s Christianom Greyom tiež súhlasím lebo fakt nechápem dosť čo na ňom viacerý vidia :D a tie dva body - ako by si ho zoznámila s panvičkou a kamenolom, riadn esom sa nasmiala :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. děkuju moc za zastavení a super komentář :D jsem ráda, že jsi na tom byla s Kostičasem podobně. přesně - ti dva by byli dokonalí :-)

      jo, CH. Grey by si se mnou taky zažil ještě něco, co nezažil :D

      Vymazat
  3. Tak ty se při čtení Rozohněné asi zblázníš! Jako jsem šílela já. :D Budeš tam mít JullieteWarner momentů dost. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. héééj! nespoilerovat! :D ale jako - upřímně už s tím počítám, že mě švihne :D už ta poslední věta první kapitoly se mnou málem praštila o zem :D

      Vymazat
    2. Neboj, nic bych ti z děje neprozradila! :D Nesnáším, když mi někdo něco vykecá, to už pak ani nemusím číst. :D
      Ale Ignite me je boží, boží knížka! Naprosto skvělej závěr, celou knížku jsem měla husinu. :)
      Taky jsi takovej blázen do Shatter me jako já? :D

      Vymazat
    3. no, NEHORÁZNĚ se na knihu těším už víc jak rok, hned po Zlomené jen co jsem ji dočetla, jsem doufala, že Ignite Me, bude bomba a doufám pořád, tak snad ano tedy :D

      jo, tos uhodla. do téhle série jsem zamilovaná od první kapitoly Roztříštěné :-) to, co se mnou dělá tahle kniha, se mnou nedělal ani Měděný jezdec a to už je co říct :D

      Vymazat

Za všechny názory a komentáře vám předem děkuji, nenechám je bez odezvy a můžete mi věřit, že z každého jednoho mám velkou radost :-)