neděle 10. května 2015

Život jedna báseň - Recenze na knihu


Série: Slammed 1 (1 of 3)
Originální název: Slammed
Autorka: Colleen Hoover

Český překlad: Jana Jašová
Nakladatelství: Yoli
Rok vydání: 2012, v ČR 2014
Počet stran: 261






Anotace:

Osmnáctileté Layken zvané Lake nečekaně umírá otec, a přestože jeho ztrátu bolestně prožívá, stává se oporou matce i malému bratrovi. Zvlášť když se rodina musí stěhovat přes celou zemi. A na novém místě, kde Lake neočekává vůbec nic dobrého, poznává Willa, kluka ze sousedství s jedinečným smyslem pro humor a vášní pro poezii. Začínající vztah však ukončí šokující odhalení… 

Další romantický příběh od Colleen Hoverové, autorky bestselleru Bez naděje.




Související recenze:






Můj názor:

Asi všichni víte, jak MOC mám ráda sérii Bez naděje od Colleen Hoover. Proto jsem se taky nesmírně těšila, až si od své oblíbené spisovatelky budu moci přečíst další knihu.

Na Život jedna báseň jsem se vrhla sotva jsem měla možnost a byla jsem… zklamaná. Nemohla jsem skoro uvěřit, že tyto knihy napsala stejná autorka. Ale nebojte, kniha nebyla AŽ TAK špatná, jen… jen se mi velmi špatně hodnotí.

Hlavní zásluhu na tom má především ústřední dvojice - Layken a Will. Ze začátku oba působí naprosto normálním dojmem, jenže postupem času (a pár kapitol) začínají oba jednat tak, že jsem měla touhu udělat jediné…


TOTO.



Ovšem s jedním podstatným rozdílem. Žádná tabulka na psaní, ale pořádně tlustá bichle!!!

Celý příběh je v podstatě jednoduchý - Layken a Will se potkají, přeskočí mezi nimi jiskra a oni se rozhodnou udělat z ní plamen. Ten je ovšem velmi krutě uhašen o pár dní později, když o sobě navzájem zjistí 2 věci. Layken ještě SPOILER chodí na střední a Will je její učitel. Willovo povolání je zde klíčové a pro něj maximálně důležité. Musí se totiž starat o svého mladšího bratra, kterého si vybojoval do své péče poté, co tragicky zahynuli jejich rodiče. Will samozřejmě rázně zasáhne, s celou situací Layken obeznámí a oběma je jasné, že jejich „my“ už není to, co si mysleli, že by mohlo být. Jenže jejich vzájemná přitažlivost a počínající láska se nedají umlčet tak snadno, a jestli oba z tohoto boje vyjdou vítězně… tak to je otázka. Do tohoto se samozřejmě přidávají další postavy, tragické skutečnosti, které vyplouvají na povrch a tak dále.

Námět je to velmi slibný, jenže… hlavní postavy celou knihu - pro rozumně uvažující čtenáře - prostě zabily. Layken se v polovině příběhu začíná chovat neskutečně přecitlivěle a sobecky. Absolutně nebere v potaz jiný úhel pohledu na věc kromě svého vlastního, protože je zkrátka přesvědčená, že tak, jak to vidí ONA, to prostě ZÁKONITĚ je. A přestože moc dobře ví, proč nemůžou být s Willem spolu, zachovala se k němu v jedné kapitole tak hnusně, že jsem měla chuť lisknout ji mokrou zemovkou přes pusu. U té jedné kapitoly jsem musela knihu dokonce zavřít, vydýchat se a uklidnit, abych mohla pokračovat.

No a Will? Ten si na jednu stranu je svých „povinností“ vědom, nicméně sem tam dost často „šlápne vedle“, což je potom samozřejmě značně zmatečné pro Layke. A tak tu máme nekončící kruh stále se opakujících nadějí a ztroskotání jejich (ne)vztahu...

Kniha sama o sobě je VELMI ČTIVÁ (konec konců - napsala ji Colleen Hoover), takže se nenudíte, dokonce se několikrát i zasmějete. To ovšem nic nemění na tom, že absolutně nedosahuje kvalit série Bez naděje.

Pokud  bych se v tom opravdu chtěla šťourat, tak bych se zaměřila na to, že Život jedna báseň klidně mohla být rozpracovanější a postavy více rozumně uvažující. Dále bych vytkla ŠÍLENÉ množství „náhod“, které se v knize staly - prakticky jedna vedle druhé… No, ale já řekla, že se v tom šťourat nechci, takže stop.

Život jedna báseň je celkem vhodná pro odpočinkovou četbu, AČKOLIV na druhou stranu - může na vás padnout deprese z toho, že Laykenina máma onemocní rakovinou a velká část příběhu je věnovaná právě tomuto. Když už jsme u toho - za Laykenino chování vůči mámě bych ji tím hadrem práskla taky!

Netušila jsem, že kniha je součástí série a když jsem si přečetla anotace obou následujících dílů… upřímně musím přiznat, že se mi do nich téměř vůbec nechce. Podle mě příběh mohl klidně skončit tak, jak skončil v tomto díle - ale to je jen můj názor…

Na Colleen Hoover však rozhodně nechci zanevřít a jak jsem už psala v recenzi na goodreads.com, tak bych si od ní přečetla i nákupní seznam. Tudíž i přes toto zklamání se na další knihu autorky VELMI těším!






Celkové hodnocení:

«««««

Po bezkonkurenční Bez naději vychází od Colleen Hoover v nakladatelství Yoli Život jedna báseň, která však zdaleka nedosahuje kvalit své předchůdkyně.

Příběh je spíše odpočinkový, ale i přesto si připravte pevné nervy a dobře se obrňte, aby vás z hlavní hrdinky Layken nešvihlo, protože její sobeckost, zaslepenost a také častá neuznalost vůči ostatním postavám celý příběh značně degradují na post dalšího „řadového“ románu.

3 slabé hvězdy jsou pro tuto knihu skutečně právě tak akorát.





Obrázky: pinterest.com

Žádné komentáře:

Okomentovat

Za všechny názory a komentáře vám předem děkuji, nenechám je bez odezvy a můžete mi věřit, že z každého jednoho mám velkou radost :-)