pátek 15. ledna 2016

Polednice - Zamyšlení na týden...


Tentokrát je dalším článkem na zamyšlení skvostné dílo od neznámého tvůrce, který přímo geniálně zařadil dnešní problémy do upravené básně o Polednici od K. J. Erbena (tu dozajista všichni dobře známe). Ať už toto dílo napsal kdokoliv, smekám před jeho básnickým citem a současně prozíravým zrakem, kterým velmi trefně odhaluje dnešní stav pedagogický...

Tuto báseň by si asi měli přečíst především rodiče, protože i když jsou pedagogové při výchově dítěte důležití, největší odpovědnost za své ratolesti mají SAMOZŘEJMĚ rodiče. A že rodiče nemají čas, protože musí chodit do práce? Je to těžké, já to chápu, ale zamysleme se! Co bude lepší - budeme chodit do práce, rodina bude mít více peněz, budeme si moci koupit dražší dárky, jezdit na dlouhé dovolené kdovíkam. Super. Ale pokud se vykašleme na výchovu a necháme to jen na pedagozích (kteří jsou taky jen lidi, a i když je to možná nečekané - fakt mají jen jednu hlavu a jeden mozek a ne 20, aby mohli být rodiči celé třídě), tak nám za pár let bude jedno, že jsme viděli pyramidy, když nás naše dítě bude ignorovat a na naše rady bude kašlat, protože jsme se mu nevěnovali a tím pádem jsme si u něj nevytvořili tu správnou a zdravou autoritu ani důvěru...







ÒÓ




Řehoní se dítko drze, učitelce v bledou líc,

ať se jenom úča vzteká, ví, že vlastně nesmí nic!

Učitelce v hlavě hučí, chvějí se jí kolena,

když tu v umučené lebce bleskne veršík Erbena.

„Pojď si proň, ty Polednice, pojď, vem si ho, upíra!“

Když tu dveře ztichlé třídy, kostlivý hnát otvírá…

Pod plachetkou - však to známe - příšera se zjeví tu,

dříve rozjívené děti náhle stojí v zákrytu.

„Dej sem dítě!“ zaburácí. „Volala jsi, tady jsem!“



„Volala jsem. Pročpak dítě? Víš co? Radši mě si vem!

Ty si sbalíš děsné dítko - horší přijdou do školy -

a mne za zmizení žáka odbor školství osolí.

Mě si vezmi, Polednice, konečně tak najdu klid!

Kolegyně potvrdí ti, jak je těžké takhle žít.

Ať se kde chce, co chce, šustne, kdo je vinen ze všech zel?

Kdo je volán jako pucflek? Zcela jistě učitel!

Když si páťák místo džusu

dá pořádný rumu lok,

na koho se ukazuje?

Zanedbal to PEDAGOG!

Když se dívka zfetovaná

vrhá z okna jako cvok,

v ruce láhev od čikuli…

kdo je vinen? PEDAGOG!

Když mládenci skotačiví

vhodí chodce v říční tok,

kdopak za to zvěrstvo může?

Jen a pouze PEDAGOG!

Že děťátko v třetí třídě

pohačá si druhý rok,

kdopak mu měl IQ zvýšit?

Kdo to nezvlád´? PEDAGOG!

Tak to vidíš, Polednice,

škoda mluvit, hanba klít,

proto radši mě si vezmi, ať mám jednou pro vždy klid.“

Polednice hlavu skloní,

slza z oka skane jí.

Šeptá: „Nejsem kompetentní,

zanech marných nadějí.“

Na pozdrav svým strašným hnátem

učitelce zakývá,

chápe už, proč pro tu ženu

není příliš děsivá…









Zdroj: internet, autor bohužel neznámý
Obrázek: pinterest.com


Žádné komentáře:

Okomentovat

Za všechny názory a komentáře vám předem děkuji, nenechám je bez odezvy a můžete mi věřit, že z každého jednoho mám velkou radost :-)