neděle 1. dubna 2018

Velikonoce a... na co se mrknout?


Vstal jsem z mrtvých a jsem stále s tebou, aleluja. (vstupní antifona z nedělní Slavnosti Zmrtvýchvstání Páně)




Milí čtenáři Zefillu, lehce zpožděně vám přeji krásné a požehnané prožití celého období Velikonoc - tedy dalších 49 dní :-) Doufám, že jste zdárně přežili všechny Apríly a sami jste také zdárně nějaké povedené (v určitých mezích) připravili ;-)

Jak už název článku napovídá, mám pro vás nějaká filmová doporučení. Přesněji řečeno 3. Všechny tyto filmy jsem stihla zkouknout za jeden den a všechny ode mě dostaly na CSFD plný počet hvězdiček. Popravdě si nemůžu vzpomenout, kdy by se mi něco takového poštěstilo... :-) A jaká že to jsou doporučení?

V první řadě film, na který mě upozornila kamarádka a včera večer v živém internetovém vysílání na Tv Noe se mi ho podařilo zhlédnout. Jde o film / dokument s názvem Psi Páně aneb Sněz ten film. V podstatě je to film, který byl natočen k výročí založení dominikánského řádu. Sama bych mu ovšem dala podtitul: O víře vážně i nevážně, ale hlavně s úsměvem :-)

Ještě nikdy jsem neviděla dokument o víře natočený jak pro věřící tak pro nevěřící nějakým podobným stylem. Téměř od začátku do konce jsem měla na tváři úsměv a několikrát jsem padla smíchy. Navíc jsem se ve spoustě věcí i našla a nedovedu ani vyjádřit, jaká to je téměř úleva zjistit, že nějaké ty problémy, se kterými zápasím já a další obyčejní věřící se najdou i u řeholníků.

Takže pokud máte chuť se alespoň jedním očkem mrknout na dominikány a ověřit si, že to jsou taky „jen lidé“, určitě vám tento film doporučuji - ať už je váš postoj k víře jakýkoliv, tento dokument vám poskytne (myslím) dosud neviděný úhel pohledu.

Pokud byste o něj měli zájem, hned dnes 2. 4. v 14:05 hod. ho vysílají na Tv Noe v opakování - a dá se sledovat v živém vysílání i na internetu - odkaz ZDE.


Zbývající 2 filmy spolu úzce souvisí. Jedná se o na sebe navazující snímky s docela úderným názvem: God's Not Dead 1 a God's Not Dead 2Musím se přiznat, že někdy mám s podobnými snímky z moderní doby s náboženskou tématikou trochu (někdy dost) problém. Některé mi totiž přijdou trochu (ve scénáři) přitažené za vlasy, navíc s někdy ne přesvědčivými hereckými výkony, které celé vyznění přenášejí do divadelní oblasti, kde máte pocit, že skutečně sledujete HERCE a ne LIDI.

Ani jedno z výše uvedených však není případ těchto 2 snímků. Herecké výkony jsou dle mého názoru velmi přesvědčivé a především jde vidět, že se scénářem si někdo skutečně DAL TU PRÁCI, aby ho pozvedl na skutečně vysokou reálnou úroveň.

Příběh prvního filmu začíná na hodině filosofie, kde profesor donutí všechny studenty hned v 1. hodině přistoupit na fakt, že Bůh je mrtvý - dokonce to podmíní splněním předmětu. Všichni tento fakt přijmou. Všichni.

Kromě jednoho studenta. A co na to profesor? Poznačí si do diáře postupné zničení tohoto studenta za jeho nebetyčnou drzost. Jak to celé dopadne si můžete domýšlet anebo se mrknout na film ;-)

Druhý film se zabývá soudním procesem s učitelkou, která ve snaze upřímně odpovědět na otázku studentky skončí na lavici obžalovaných, protože si dovolila ve škole citovat pár vět z Bible. Člověk by řekl, že snad tvůrci přehání. Opravdu? Opět - film určitě stojí za pozornost ;-)

Tak, to by bylo vše. Doufám, že vás třeba něco upoutalo. A pokud náhodou ne, třeba vás něco zaujme příště ;-) Každopádně prožijte krásný den a budu se na vás těšit třeba zase u nějaké knižní recenze ;-)


2 komentáře:

  1. Stejně jako tobě i mě přijdou filmy s náboženskou tématikou přitažené za vlasy, ale poslední dva mě docela zaujaly. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. starší filmy mám většinou ráda, ale spíš ty z moderní doby - s těmi některými mám trochu problém. ale tyhle 2 jsou fakt dobré a vřele je doporučuji ;-)

      Vymazat

Za všechny názory a komentáře vám předem děkuji, nenechám je bez odezvy a můžete mi věřit, že z každého jednoho mám velkou radost :-)